''Snälla pappa, nej''


Bild: Google

Handling:
Boken handlar om en sann historia. Det är författaren som har skrivit om sitt liv som barn
Författaren heter Stuart, hans liv som liten var inte så bra
Hans pappa behandlade honom väldigt illa.. Han slog honom alltid utan att han hade gjort nåt, han utnyttjade honom och gjorde massa andra hemska saker mot honom som verkligen INTE är okej!
Stuart har alltid trott att det är hans eget fel att han blir behandlad såhär, han tror att han är en stygg pojke och att han förtjänar allt skit han får från sin pappa
Men så är det absolut inte...
Men tillslut så skiljer hans mamma sig, och gifter sig med en annan mycket bättre man
När Stuart blir stor, runt 30-årsåldern bestämmer han sig för att möta sin gamla pappa och se om han kanske ber om ursäkt för vad han har gjort mot Stuart
Men så blir det inte.. Han är fortfarande samma pappa som han var när Stuart var liten
Stuart blir så arg, att det slutar med att han dödar sin pappa

Min åsikt om boken:
Jag tycker denna boken var väldigt bra & väldigt sorglig
Men på några kapitel kunde den vara lite långtråkig
Men man lär sig ändå nåt från boken. Detta händer väldigt många barn, och det är väldigt synd och det är absolut inte okej och man ska försöka hjälpa dom som behandlas så här!
Poäng: 3/5

Nån mer som har läst boken?



Kommentarer
Postas av: karolina

sv.

vsg :D

allt bra ?

2010-04-07 @ 17:33:46
URL: http://karolinapalm.blogg.se/
Postas av: karolina

sv .

allt på topp med mig !

görru-?

2010-04-07 @ 17:44:47
URL: http://karolinapalm.blogg.se/
Postas av: Carolina [fotograf]

Lade upp Veckans Blogg och en Fototävling nyss, så var gärna med. Har även bloggat lite klädköp. Kika inom och håll min blogg levande under tiden som jag är i New York (åker i morgon). ♥ ♥ ♥

2010-04-07 @ 19:06:28
URL: http://caroflina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du nån blogg?:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0